Od prvej pneumatiky s dezénom až po inteligentné senzory – sledujte históriu značky Continental, ktorá formuje svet pneumatík už viac než 150 rokov.
Tento nemecký výrobca patrí medzi svetových lídrov v oblasti vývoja pneumatík, automobilových technológií a inovácií v mobilite už viac ako 150 rokov. Spoločnosť Continental AG je dnes jedným z najvýznamnejších svetových výrobcov pneumatík a technológií pre automobilový priemysel.
Málokto si však uvedomuje, že jej história siaha až do roku 1871 a že vývoj tejto nemeckej firmy je úzko spätý s vývojom celého automobilového priemyslu. Preto sa pozrieme na vývoj značky Continental trošku podrobnejšie, na jej reakcie na výzvy doby a na konkurenčné tlaky, ktoré ju posúvali vpred.
Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie bola založená v Hannoveri v roku 1871. Spočiatku vyrábala rôzne produkty z mäkkej gumy – od gumenných podkov pre kone až po vodotesné tkaniny. Prvým významným krokom smerom k mobilite bol rok 1892, keď firma začala vyrábať pneumatiky pre bicykle – ako prvá v Nemecku.
V roku 1898 spoločnosť spustila výrobu automobilových pneumatík, ešte bez dezénu. O šesť rokov neskôr, v roku 1904, predstavila prvé vzorované pneumatiky na svete a vytvorila si tak významnú výhodu pred konkurenciou. Firma Michelin v tom čase už experimentovala s dušami, no Continental sa profiloval ako inovátor v oblasti trakcie. Išlo o prvé sériovo vyrábané pneumatiky s dezénom na svete pre automobily.
V roku 1908 sa stáva Continental dodávateľom pneumatík pre automobilky ako Daimler a Benz, ktoré neskôr vytvoria značku Mercedes-Benz. Pneumatiky Continental boli už vtedy vnímané ako synonymum kvality a výkonu.
Po prvej svetovej vojne sa Continental začal orientovať aj na výrobu technickej gumy – dopravníkových pásov, valcov či automobilových dielov. V 20. rokoch uviedol systém Continental-Schwingmetall – spojenie gumy a kovu na tlmenie vibrácií, ktoré sa postupne stalo štandardom v automobiloch.
V roku 1921 sa Continental stal verejne obchodovateľnou spoločnosťou. V 30. rokoch sa výrazne modernizovali výrobné procesy a vznikli prvé špecializované vývojové oddelenia pre automobilový priemysel. Firma získala silnú pozíciu na európskom trhu.
Continental neustále čelil konkurencii zo strany francúzskeho Michelinu, ktorý sa zameriaval na technológie radiálnych pneumatík, a amerického Firestone či Goodyear, ktorí expandovali masívne na medzinárodné trhy. Continental v tejto fáze konsolidoval nemecký trh, pohlcoval menšie spoločnosti a rozširoval svoj vývoj.
Počas nacistického režimu sa firma dostala pod štátnu kontrolu a zapojila sa do vojnového priemyslu. Vyrábala špeciálne pneumatiky pre vojenské vozidlá, lietadlá a tanky. Tento úsek jej histórie je kontroverzný – Continental, podobne ako mnohé ďalšie nemecké firmy, ktoré sa stali súčasťou nacistickej mašinérie využíval nútenú prácu v koncentračných táboroch. Firma má svoju vtedajšiu históriu na svojom webe podrobne spracovanú.
Z pohľadu technológií firma nezaspala ani počas vojny a v čase istých zákaziek – pokračovala vo vývoji a pripravila si základy pre povojnovú obnovu. Už počas vojny sa objavili prvé prototypy syntetickej gumy, ktorú Continental neskôr využije v sériovej výrobe.
Prvú syntetickú gumu (neoprén) vyvinula firma DuPont v USA už v roku 1931. Počas vojny (najmä po zablokovaní dovozu kaučuku z Ázie) sa syntetická guma masovo nasadila do výroby v Nemecku aj USA.
Po vojne sa Continental zase sústredil na civilnú výrobu. V 50. rokoch uviedol na trh bezdušové pneumatiky, ktoré výrazne zlepšili komfort a bezpečnosť jazdy. V 60. rokoch nasledovali radiálne pneumatiky, ktoré vyvinul a presadil Michelin – Continental ich následne zefektívnil a prispôsobil.
V roku 1967 otvorila firma výskumné centrum v Hannoveri-Stöckene, ktoré sa stalo jedným z najmodernejších centier svojho druhu v Európe. Tam sa začalo testovanie pneumatík na rôznych povrchoch a za rôznych podmienok, čo prinieslo nové štandardy v oblasti bezpečnosti.
Súbežne firma expandovala – najprv do Francúzska, neskôr do celej Európy. V tomto období sa stáva známym aj v motorsporte – zásobuje tímy F1 a pretekov rallye, čo výrazne posilnilo jej imidž. Pneumatiky Continental boli použité aj pri rekordnej jazde modelu Mercedes-Benz C111 na vysokorýchlostnom okruhu Nardò v Taliansku, kde v roku 1979 tento experimentálny dieselový prototyp dosiahol rýchlosť cez 320 km/h a vytvoril niekoľko svetových rekordov v dlhodobej rýchlosti a spoľahlivosti.
V 80. a 90. rokoch Continental reagoval na globalizáciu sériou akvizícií. Postupne kúpil Semperit (Rakúsko), Uniroyal Europe, Barum (Česko), neskôr aj Matador (Slovensko) a americký General Tire.
Cieľom bolo vyrovnať sa s agresívnym nástupom firmy Bridgestone (Japonsko), ktorý prevzal tradičného výrobcu pneumatík v USA - firmu Firestone a investoval do prémiového segmentu.
Continental zároveň diverzifikoval – začal vyrábať brzdové systémy, tlmiče, elektroniku, čím sa stával skôr technologickým koncernom než čisto gumárenskou firmou. V tejto fáze vzniká základ dnešného rozdelenia na segmenty Tyres a Automotive Technologies.
Do popredia sa dostáva aj vývoj pre nové kategórie áut – SUV, úžitkové vozidlá a dodávky. Continental začína pracovať aj na zimných pneumatikách pre extrémne podmienky a špeciálnych zmesiach pre severské krajiny.
Rok 2007 bol pre firmu prelomový – Continental získal Siemens VDO a stal sa jedným z najväčších dodávateľov elektroniky do automobilov na svete. Odvtedy sa firma profiluje ako hráč v oblastiach asistenčných systémov, autonómneho riadenia, elektromobility a softvérových riešení.
Od roku 2010 sa Continental aktívne venuje vývoju ekologických pneumatík – modely ako EcoContact 7 alebo PremiumContact 7 majú znížený valivý odpor, čo prispieva k nižšej spotrebe paliva. V spolupráci s automobilkami ako Volkswagen či Tesla vyvíja špeciálne pneumatiky pre elektromobily.
V oblasti výskumu sa investuje do tzv. ContiSense – senzorov v pneumatikách, ktoré komunikujú s palubným systémom vozidla a upozorňujú na opotrebovanie, tlak a teplotu. Taktiež sa testujú nové materiály ako prírodný kaučuk z púpav (projekt Taraxagum), čo má ekologický potenciál do budúcnosti.
Continental dnes súperí s gigantmi ako Michelin, Bridgestone, Goodyear či Pirelli. Zatiaľ čo Michelin kladie dôraz na výdrž a Bridgestone na technológie pre elektromobily, Continental sa snaží o rovnováhu medzi inováciou, bezpečnosťou a ekologickosťou.
Firma sa aktívne zapája do vývoja pre oblasť smart cities a zdieľanej mobility. Je partnerom viacerých startupov v oblasti autonómnej logistiky a umiestňuje sa medzi top dodávateľov systémov ADAS (Advanced Driver Assistance Systems).
Súčasťou vízie je aj cirkulárna ekonomika – recyklácia starých pneumatík, opätovné použitie gumy, ale aj energetická efektívnosť výrobných závodov. Continental do roku 2050 plánuje vyrábať 100 % klimaticky neutrálnym spôsobom.
Príbeh spoločnosti Continental AG je príbehom neustálej adaptácie, technologického pokroku a schopnosti čeliť globálnej konkurencii. Z malej gumárenskej firmy sa stal strategický partner najväčších automobiliek sveta. A hoci ho formovali aj tienisté stránky histórie, dnes je symbolom nemeckej precíznosti, inovácie a vízie pre budúcu mobilitu.
Značka Continental je dnes synonymom kvality, bezpečnosti a výskumu. A jej príbeh nekončí – práve naopak, možno sa ešte len začína.
Viac k téme spoločnosti Continental
Objavte špeciálne zmesi pneumatík Continental ako BlackChili či EcoPlus a zistite, ako zlepšujú priľnavosť, spotrebu paliva a výkon pneumatík.
Celý článokZistite, ktoré značky pneumatík patria pod Continental. Od prémiových modelov až po cenovo dostupné riešenia ako Barum, Matador či Uniroyal.
Celý článokGreenChili je inovatívna zmes od Continentalu navrhnutá pre ekonomickú a ekologickú jazdu. Spoznajte jej výhody a modely pneumatík, ktoré ju využívajú.
Celý článokContinental SportContact 7 patrí medzi najlepšie letné pneumatiky roka 2025. V nezávislých testoch opakovane zvíťazila.
Celý článokContiSilent™ od Continentalu tlmí hluk v kabíne až o 9 dB vďaka polyuretánovej pene na vnútornej strane pneumatiky, a pritom zachováva pôvodné jazdné vlastnosti aj bezpečnosť.
Celý článokTechnológia BlackChili od Continental zvyšuje priľnavosť a výkon pneumatík. Objavte tajomstvo špičkovej zmesi vyrábanej výlučne v Nemecku.
Celý článokPneumatiky Continental. Zistite, či sú tou správnou voľbou. Prehľad výhod, technológií a najčastejších otázok pre vodičov a majiteľov áut.
Celý článokObjavte modelové rady pneumatík Continental – EcoContact, PremiumContact, SportContact a ďalšie. Vyberte si ideálnu pneumatiku pre váš štýl jazdy.
Celý článokAko vybrať letné pneumatiky? Poradíme vám, čo zohľadniť. Spoznajte výhody pneumatík Continental a ďalšie praktické tipy pre vodičov.
Celý článokKedy prezuť na zimné pneumatiky? Poradíme vám podľa zákona aj teploty. Tipy na bezpečné jazdenie a výber pneumatík nájdete na tire.sk.
Celý článokVyberáme z našej ponuky
Continental PremiumContact 7 205/55 R16 91 v Letné
Na sklade 20+ ks
92,32 €
Matador Hectorra 5 175/65 R14 82 T Letné
Na sklade 20+ ks
46,45 €
Continental SPORTCONTACT 7 225/40 R18 92 Y Letné
Na sklade 20+ ks
105,28 €
Michelin PRIMACY 5 205/55 R16 91 v Letné
Na sklade 20+ ks
100,74 €
Barum BRAVURIS 6 205/55 R16 94 v Letné
K odberu na pobočke
69,82 €
Continental ULTRACONTACT 175/65 R14 82 T Letné
Na sklade 20+ ks
74,39 €
U tejto služby potrebujeme poznať typ Vašeho auta. Prosím vyplnte!
Na sklade 20+ ks - K odberu na predajni 18.6.2025
92,32 €
Na sklade 20+ ks - K odberu na predajni 18.6.2025
46,45 €
Na sklade 20+ ks - K odberu na predajni 18.6.2025
105,28 €
Na sklade 20+ ks - K odberu na predajni 18.6.2025
100,74 €
K odberu na pobočke
69,82 €
Na sklade 20+ ks - K odberu na predajni 18.6.2025
74,39 €