Od prvej pneumatiky s dezénom až po inteligentné senzory – sledujte históriu značky Continental, ktorá formuje svet pneumatík už viac než 150 rokov.
Tento nemecký výrobca patrí medzi svetových lídrov v oblasti vývoja pneumatík, automobilových technológií a inovácií v mobilite už viac ako 150 rokov. Spoločnosť Continental AG je dnes jedným z najvýznamnejších svetových výrobcov pneumatík a technológií pre automobilový priemysel.
Málokto si však uvedomuje, že jej história siaha až do roku 1871 a že vývoj tejto nemeckej firmy je úzko spätý s vývojom celého automobilového priemyslu. Preto sa pozrieme na vývoj značky Continental trošku podrobnejšie, na jej reakcie na výzvy doby a na konkurenčné tlaky, ktoré ju posúvali vpred.
Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie bola založená v Hannoveri v roku 1871. Spočiatku vyrábala rôzne produkty z mäkkej gumy – od gumenných podkov pre kone až po vodotesné tkaniny. Prvým významným krokom smerom k mobilite bol rok 1892, keď firma začala vyrábať pneumatiky pre bicykle – ako prvá v Nemecku.
V roku 1898 spoločnosť spustila výrobu automobilových pneumatík, ešte bez dezénu. O šesť rokov neskôr, v roku 1904, predstavila prvé vzorované pneumatiky na svete a vytvorila si tak významnú výhodu pred konkurenciou. Firma Michelin v tom čase už experimentovala s dušami, no Continental sa profiloval ako inovátor v oblasti trakcie. Išlo o prvé sériovo vyrábané pneumatiky s dezénom na svete pre automobily.
V roku 1908 sa stáva Continental dodávateľom pneumatík pre automobilky ako Daimler a Benz, ktoré neskôr vytvoria značku Mercedes-Benz. Pneumatiky Continental boli už vtedy vnímané ako synonymum kvality a výkonu.
Po prvej svetovej vojne sa Continental začal orientovať aj na výrobu technickej gumy – dopravníkových pásov, valcov či automobilových dielov. V 20. rokoch uviedol systém Continental-Schwingmetall – spojenie gumy a kovu na tlmenie vibrácií, ktoré sa postupne stalo štandardom v automobiloch.
V roku 1921 sa Continental stal verejne obchodovateľnou spoločnosťou. V 30. rokoch sa výrazne modernizovali výrobné procesy a vznikli prvé špecializované vývojové oddelenia pre automobilový priemysel. Firma získala silnú pozíciu na európskom trhu.
Continental neustále čelil konkurencii zo strany francúzskeho Michelinu, ktorý sa zameriaval na technológie radiálnych pneumatík, a amerického Firestone či Goodyear, ktorí expandovali masívne na medzinárodné trhy. Continental v tejto fáze konsolidoval nemecký trh, pohlcoval menšie spoločnosti a rozširoval svoj vývoj.
Počas nacistického režimu sa firma dostala pod štátnu kontrolu a zapojila sa do vojnového priemyslu. Vyrábala špeciálne pneumatiky pre vojenské vozidlá, lietadlá a tanky. Tento úsek jej histórie je kontroverzný – Continental, podobne ako mnohé ďalšie nemecké firmy, ktoré sa stali súčasťou nacistickej mašinérie využíval nútenú prácu v koncentračných táboroch. Firma má svoju vtedajšiu históriu na svojom webe podrobne spracovanú.
Z pohľadu technológií firma nezaspala ani počas vojny a v čase istých zákaziek – pokračovala vo vývoji a pripravila si základy pre povojnovú obnovu. Už počas vojny sa objavili prvé prototypy syntetickej gumy, ktorú Continental neskôr využije v sériovej výrobe.
Prvú syntetickú gumu (neoprén) vyvinula firma DuPont v USA už v roku 1931. Počas vojny (najmä po zablokovaní dovozu kaučuku z Ázie) sa syntetická guma masovo nasadila do výroby v Nemecku aj USA.
Po vojne sa Continental zase sústredil na civilnú výrobu. V 50. rokoch uviedol na trh bezdušové pneumatiky, ktoré výrazne zlepšili komfort a bezpečnosť jazdy. V 60. rokoch nasledovali radiálne pneumatiky, ktoré vyvinul a presadil Michelin – Continental ich následne zefektívnil a prispôsobil.
V roku 1967 otvorila firma výskumné centrum v Hannoveri-Stöckene, ktoré sa stalo jedným z najmodernejších centier svojho druhu v Európe. Tam sa začalo testovanie pneumatík na rôznych povrchoch a za rôznych podmienok, čo prinieslo nové štandardy v oblasti bezpečnosti.
Súbežne firma expandovala – najprv do Francúzska, neskôr do celej Európy. V tomto období sa stáva známym aj v motorsporte – zásobuje tímy F1 a pretekov rallye, čo výrazne posilnilo jej imidž. Pneumatiky Continental boli použité aj pri rekordnej jazde modelu Mercedes-Benz C111 na vysokorýchlostnom okruhu Nardò v Taliansku, kde v roku 1979 tento experimentálny dieselový prototyp dosiahol rýchlosť cez 320 km/h a vytvoril niekoľko svetových rekordov v dlhodobej rýchlosti a spoľahlivosti.
V 80. a 90. rokoch Continental reagoval na globalizáciu sériou akvizícií. Postupne kúpil Semperit (Rakúsko), Uniroyal Europe, Barum (Česko), neskôr aj Matador (Slovensko) a americký General Tire.
Cieľom bolo vyrovnať sa s agresívnym nástupom firmy Bridgestone (Japonsko), ktorý prevzal tradičného výrobcu pneumatík v USA - firmu Firestone a investoval do prémiového segmentu.
Continental zároveň diverzifikoval – začal vyrábať brzdové systémy, tlmiče, elektroniku, čím sa stával skôr technologickým koncernom než čisto gumárenskou firmou. V tejto fáze vzniká základ dnešného rozdelenia na segmenty Tyres a Automotive Technologies.
Do popredia sa dostáva aj vývoj pre nové kategórie áut – SUV, úžitkové vozidlá a dodávky. Continental začína pracovať aj na zimných pneumatikách pre extrémne podmienky a špeciálnych zmesiach pre severské krajiny.
Rok 2007 bol pre firmu prelomový – Continental získal Siemens VDO a stal sa jedným z najväčších dodávateľov elektroniky do automobilov na svete. Odvtedy sa firma profiluje ako hráč v oblastiach asistenčných systémov, autonómneho riadenia, elektromobility a softvérových riešení.
Od roku 2010 sa Continental aktívne venuje vývoju ekologických pneumatík – modely ako EcoContact 7 alebo PremiumContact 7 majú znížený valivý odpor, čo prispieva k nižšej spotrebe paliva. V spolupráci s automobilkami ako Volkswagen či Tesla vyvíja špeciálne pneumatiky pre elektromobily.
V oblasti výskumu sa investuje do tzv. ContiSense – senzorov v pneumatikách, ktoré komunikujú s palubným systémom vozidla a upozorňujú na opotrebovanie, tlak a teplotu. Taktiež sa testujú nové materiály ako prírodný kaučuk z púpav (projekt Taraxagum), čo má ekologický potenciál do budúcnosti.
Continental dnes súperí s gigantmi ako Michelin, Bridgestone, Goodyear či Pirelli. Zatiaľ čo Michelin kladie dôraz na výdrž a Bridgestone na technológie pre elektromobily, Continental sa snaží o rovnováhu medzi inováciou, bezpečnosťou a ekologickosťou.
Firma sa aktívne zapája do vývoja pre oblasť smart cities a zdieľanej mobility. Je partnerom viacerých startupov v oblasti autonómnej logistiky a umiestňuje sa medzi top dodávateľov systémov ADAS (Advanced Driver Assistance Systems).
Súčasťou vízie je aj cirkulárna ekonomika – recyklácia starých pneumatík, opätovné použitie gumy, ale aj energetická efektívnosť výrobných závodov. Continental do roku 2050 plánuje vyrábať 100 % klimaticky neutrálnym spôsobom.
Príbeh spoločnosti Continental AG je príbehom neustálej adaptácie, technologického pokroku a schopnosti čeliť globálnej konkurencii. Z malej gumárenskej firmy sa stal strategický partner najväčších automobiliek sveta. A hoci ho formovali aj tienisté stránky histórie, dnes je symbolom nemeckej precíznosti, inovácie a vízie pre budúcu mobilitu.
Značka Continental je dnes synonymom kvality, bezpečnosti a výskumu. A jej príbeh nekončí – práve naopak, možno sa ešte len začína.
Viac k téme spoločnosti Continental
Máte výkonné auto? UHP pneumatiky sú nevyhnutné pre bezpečnú a dynamickú jazdu. Zistite, pre koho sú vhodné a prečo sa oplatí do nich investovať.
Celý článokObjednajte si v Bratislave kvalitné pneumatiky cez Tire.sk a vyzdvihnite si ich priamo v servise BestDrive Bratislava. Odborný servis a prezutie na mieste.
Celý článokHľadáte predajcu pneumatík v Banskej Bystrici? Vyberte online a vyzdvihnite v BestDrive. Osobný odber, prezutie a rýchly servis.
Celý článokTlak v pneumatikách ovplyvňuje životnosť pneumatík, spotrebu aj ovládateľnosť vozidla. Naučte sa, ako ho správne nastaviť a pravidelne kontrolovať.
Celý článokHľadáte tiché pneumatiky? Porovnali sme 6 najtichších modelov s technológiou tlmenia hluku pre maximálne pohodlie počas jazdy.
Celý článokPrečo je Continental PremiumContact 7 jednou z najlepších letných pneumatík? Pozrite si testy, technológie a reálne skúsenosti vodičov.
Celý článokRedChili od Continental posúva hranice športového jazdenia. Lepší grip, kratšia brzdná dráha, väčšia istota v zákrutách.
Celý článokTest ADAC 2025 potvrdil kvalitu Continental SportContact 7. Zistite, prečo je ideálnou voľbou pre športových vodičov na Tire.sk.
Celý článokAdaptívny dezén Continental zlepšuje jazdné vlastnosti v reálnych podmienkach. Spoznajte technológiu, ktorá mení svet pneumatík.
Celý článokPotrebujete pneumatiky v Nitre? Tire.sk ponúka online nákup s možnosťou osobného odberu a prezutia v servise BestDrive na Novozámockej.
Celý článokVyberáme z našej ponuky
Continental PremiumContact 7 205/55 R16 91 v Letné
Na sklade 20+ ks
92,32 €
Matador Hectorra 5 175/65 R14 82 T Letné
Na sklade 20+ ks
46,45 €
Continental SPORTCONTACT 7 225/40 R18 92 Y Letné
Na sklade 20+ ks
105,28 €
Michelin PRIMACY 5 205/55 R16 91 v Letné
Na sklade 20+ ks
100,74 €
Barum BRAVURIS 6 205/55 R16 94 v Letné
K odberu na pobočke
69,82 €
Continental ULTRACONTACT 175/65 R14 82 T Letné
Na sklade 20+ ks
74,39 €
U tejto služby potrebujeme poznať typ Vašeho auta. Prosím vyplnte!
Na sklade 20+ ks - K odberu na predajni 18.6.2025
92,32 €
Na sklade 20+ ks - K odberu na predajni 18.6.2025
46,45 €
Na sklade 20+ ks - K odberu na predajni 18.6.2025
105,28 €
Na sklade 20+ ks - K odberu na predajni 18.6.2025
100,74 €
K odberu na pobočke
69,82 €
Na sklade 20+ ks - K odberu na predajni 18.6.2025
74,39 €